Hvorfor har vi smerter?

av | okt 20, 2023 | Vondter

I Norge har vi et ordtak som heter; «Det er for godt til å være sant». Egentlig et tullete ordtak, for det er veldig usant. Hvorfor skal noe som er godt ikke være sant?

En av Russlands beste leger, Mikhail Bazanov oppdaget gjennom behandling og forskning at det faktisk er mulig å reversere aldring i kroppen. Et slikt resultat kommer selvsagt under det norske ordtaket «for godt til å være sant». Men hva om det er sant?

Store oppfinnelser er nesten uten unntak møtt med skepsis. Når oppfinnerne lever blir de utskjelt, når de dør blir de helter! Etter det blir de argeste motstanderne stille.

Å ha smerter i ryggen, et håndledd, eller et kne, eller hodeverk, tar mye energi og gjør dagene utrivelig. Utbrenthet, stort problem i dag. Legene gjør så godt de kan, men i mange tilfeller får de ikke resultater, og ender ofte med opp med smertedemping og symptomlindring, og veldig ofte lange sykemeldinger.

Men hva om det var en metode som kunne ordnet opp i feilen? Nå kan du velge hvordan du vil tenke, «Det er for godt til å være sant», eller «la meg lese videre».

I naturen er det noen prinsipper. En gartner som vil ha bedre vekst, klipper busker og trær tilbake. En ripsbusk som bærer dårlig med frukt fordi grenene er gamle, blir beskåret og det vokser ut nye grener. Da har den busken i praksis blitt reversert i sin aldring. Det blir kalt for en foryngelses-beskjæring. I de nye grenene strømmer sevjen lettere, livet ligger i sevjen som er plantenes «blod», og det bærer mer frukt.

Hva om vi kunne overføre det på mennesker? For livet ligger i blodet. Hva om vi kunne få blodet tilbake til det syke/vonde området, til der muskelspenningen ligger? Det kan man, og det er ingen ny oppfinnelse. Det har vært brukt på mennesker i tusenvis av år med gode resultater. Mekanismen er beskrevet av August Steenberg Krogh, som ble tildelt Nobelprisen i medisin i 1920. Beskrivelse var den kapillær-motoriske mekanismen som står under kontroll av det sentrale nervesystemet.

Metoden for å få tilbake blodstrømmen gjøres med Vita-Geo-behandling (mest kjent som kopping, men ikke det samme) som er både ufarlig og helt uten bivirkninger.

På Grudeklinikken behandler vi med denne metoden. Hele denne teorien har Dr Mikhail Bazanov beskrevet i sin bok, «Mot strømmen, en «vrien» leges notater». Han var min lærer og mentor. Jeg tror urokkelig på at naturen er det sanneste vi kan komme i vitenskap. Du kan lese mer om VitaGeo-behandling her

Frank